DCX in Berlin - ein neuer Anlauf für die Content Services Branche

14.06.2018

Rund ums Thema ECM Enterprise Content Management gab es viel Verwirrung in den letzten Jahren. ECM wurde für tot erklärt, sollte von Content Services abgelöst werden, wurde in EIM Enterprise Information Management wiedergeboren, als IIM Intelligent Information Management erneut auf den Schild gehoben und nun von Information Governance und Digital Workplace in Frage gestellt. Angesichts der unterschiedlichen Schlagworte verlor auch die Branche nicht nur ihr eigenständiges Gesicht sondern auch ihre gemeinsamen Messe- und Konferenzveranstaltungen. Nicht zu letzt der Niedergang der DMSEXPO stellte die Szene in Deutschland in Frage,

Nun gibt es einen neuen Anlauf, der sich der Gartner Definition von Content Services bedient. Die IFRA DCX Messe in Berlin ist eigentlich eine Veranstaltung für Verlage, Content Publisher, Content Marketing .. und so ist es kein weiter Schritt zu Content Services. Der Anspruch der Veranstalter, die sich mit führenden XING-Gruppen zu den Themen der Messe zusammengetan haben, geht weiter.

So ist dann 10.10.2018 in Berlin auf der DCX mit eigener Bühne das Thema Content Services im Sinne von ECM, EIM, IIM und Information Management angesagt. Im Abschlusspanel nach "Kampffmeyerscher Manier" ist dann auch ein Vertreter von Gartner dabei um die Hintergründe von Content Services zu vermitteln. Namhafte Vertreter führender Anbieter und Analysten halten die Vorträge an diesem Tag. Durch die Kooperation zwischen dem Veranstalter und den XING-Gruppen wird es übrigens außerordentlich günstige Eintrittskarten zur Veranstaltung geben. Codes für ermäßigten Eintritt, Themen und Referenten werden wir hier veröffentlichen.

Einen ersten Eindruck des neuen Konzepts vermitteln die Pressemitteilungen der IFRA DCX.

IFRA DCX Banner

--------------------  Pressemitteilung zur DCX | 14.6.2018 ------------------------------------

 

PRESSEMITTEILUNG

IFRA und DCX 2018, Nr. 4, Frankfurt am Main, 14. Juni 2018


DCX lanciert neuen Ausstellungsbereich „Content Services“ Informationsflut automatisiert, sicher und rechtskonform managen

  • Die DCX Expo erweitert ihr Angebot: Mit dem neuen Bereich „Content Services“ adressiert die Messe neben Medienunternehmen und News-Publishern auch Content Marketing Agenturen, Content-Management-Anbieter sowie Technik-Entscheider aus Unternehmen anderer Branchen.
  • Partner sind die Köpfe der führenden XING-Gruppen zu Themen rund um Content- und Informationsmanagement sowie Verlage, Media & Publishing, Dr. Ulrich Kampffmeyer, Nico Rehmann und Johannes F. Woll
     

Die DCX Digital Content Expo erweitert ihr Portfolio: Erstmals gibt es auf der Messe vom 9. bis 11. Oktober in Berlin einen Ausstellungsbereich mit eigener Bühne zum Thema „Content Services“. Unter dem Begriff werden Lösungen und Dienstleistungen zusammengefasst, mit denen Unternehmen die wachsende Informationsflut automatisiert, sicher und rechtskonform managen können.

Gesetze wie die DSGVO und weitere Compliance-Anforderungen gehören aktuell zu den größten Herausforderungen für Unternehmen. Die Dringlichkeit, das Management von elektronischen Inhalten sicher zu beherrschen, nimmt zu. Davon sind nicht nur Verlagshäuser und News Publisher betroffen, sondern Organisationen quer durch alle Branchen, die elektronische Informationen erstellen, empfangen, auswerten, nutzen, speichern und archivieren.

Ein neuer Ausstellungsbereich auf der DCX Digital Content Expo fasst alle Produkte und Services für die Handhabung der wachsenden Informationsflut zusammen. Zudem unterfüttert eine eigene Vortragsbühne das Ausstellerangebot mit Informationen rund um die Trends für Content Services.

Als Partner für den Start des neuen Bereichs konnte der Messeveranstalter namhafte Experten gewinnen, insbesondere Dr. Ulrich Kampffmeyer von PROJECT CONSULT, der das Thema Informationsmanagement bereits für Messen wie die „DMS Expo“ und die „IT & Business“ sowie die Verbände der Branche gestaltete. Nico Rehmann, Kopf der XING-Ambassador-Gruppe „Content Management“ und Geschäftsführer der asioso GmbH, sowie Johannes F. Woll, Geschäftsführer der Social Event GmbH, verantwortlich für die XING-Ambassador-Gruppen „Media & Publishing“ und „Verlagswesen und Medien“, erweitern das Programm um Themen für Medienmacher, wie etwa neue Geschäftsmodelle, Omnichannel, Mobile, Smart Data oder die Verbindung von verschiedenen Softwaresystemen.

Von Content-Verwaltung über Big Data bis zu Künstlicher Intelligenz

Das Analystenhaus Gartner sieht neue Entwicklungen auf dem Markt für Lösungen zur Verwaltung von Informationen: Demnach dienen Content Services als Plattformen für Anwendungen und Komponenten zur Handhabung strukturierter wie auch unstrukturierter Informationen. Moderne Technologien wie Big Data, Blockchain, Analytics, Mobile, Cloud und Künstliche Intelligenz erweitern bisherige Ansätze rund um das Dokumenten-, Enterprise-Content- und Information-Management. Dies schließt auch herkömmliche Arbeitsfelder wie Scannen, Archivieren, elektronische Akte, Workflow und Schriftgutverwaltung ein.

Content Services sind zugleich Dienstleistungsangebote für die Aufbereitung, Veröffentlichung und Erschließung von digitalem Content, unabhängig ob auf öffentlichen Websites, Intranets oder E-Commerce-Plattformen. Dieser Teil der Content-Services-Branche bietet Unterstützung bei Konzeption, Erstellung und Verbreitung von Inhalten. Aber auch Software und Systeme werden mehr und mehr zur Dienstleistung. Das passende Service-Angebot für Kunden-Portale, Rechnungsverarbeitung, Signieren, Konvertierung, Publishing und Aufbewahrung schlägt die Brücke von bisherigen Inhouse-Lösungen zu Cloud-Angeboten und externen, outgesourcten Content-Services-Anwendungen.

Der neue Messebereich richtet sich vor allem an Geschäftsführer und CEOs, CIOs, IT-Leiter, Organisationsleiter, Records Manager, Revisoren und Mitarbeiter von Rechtsabteilungen sowie Anbieter von Lösungen und Systemen, die nach Partnern für einen dienste-orientierten Ansatz von Kundenlösungen suchen.

DCX: Neue Heimat für Content Services

Die Sichtbarkeit von Content Services, das Angebot für Dokumentenmanagement und Enterprise-Content-Management litt in den letzten Jahren darunter, dass es keine gemeinsame Messe- und Kongress-Veranstaltung der Branche mehr gab. Die DCX in Berlin hat nun die Chance, hier einen neuen Informationskanal zu Anwendern und Anbietern aufzubauen. Das Messe-Angebot rund um die Technik für News und Content ist hierfür eine ideale Ausgangsposition“, begründet Dr. Kampffmeyer von der PROJECT CONSULT Unternehmensberatung seine Zusammenarbeit mit der DCX.

Vincent Peyrègne, CEO von WAN-IFRA, ergänzt: „Das Management der stetig wachsenden Informationsmenge in automatischer, sicherer und rechtskonformer Art und Weise ist ein wichtiges Thema bei Verlagen, die immer mehr mit großen Datenmengen umgehen. Dies betrifft Themen wie Compliance, Aufbewahrung von elektronischen Medien wie Fotos und Videos oder die modulare Gestaltung von Inhalten für verschiedene Kanäle. Aber auch alle anderen Publisher und Industrieunternehmen werden von dieser Erweiterung des Themenspektrums unserer Messe profitieren.“

Für Verlage sind verschiedene Content Services wichtig: 

  • Lösungen für Compliance, Informationsaufbereitung, Wissensmanagement, Rights Management, Aufbewahrung kaufmännischer Dokumente
  • Lösungen für Informationsaufbereitung wie automatische Übersetzung, Abstract-Bildung, Format-Aufbereitung für elektronische Medien, Modularisierung von Inhalten für verschiedene Kanäle, sowie Multi-Channel-Information-Distribution
  • Lösungen mit Partnern und der Öffentlichkeit zur Bereitstellung von Inhalten, gemeinsame Arbeit an Inhalten, Review- und Peer-Review-Prozess-Plattformen, Diskussionsplattformen

Weitere Informationen und Tickets sind unter www.ifra-dcx.com erhältlich.

Über DCX

Die DCX Digital Content Expo widmet sich der digitalen Seite des Publishing: Von der Content-Strategie über die Produktion bis zur Monetarisierung ermöglicht sie einen Überblick über die am Markt verfügbaren Lösungen. Die Messe, die parallel zur 47. Ausgabe der IFRA World Publishing Expo läuft, bietet eine Kombination aus internationalem Marktplatz und Kongressprogramm. Besucher aus mehr als 40 Ländern haben sich bereits registriert, darunter Media Executives aus DACH, USA, Großbritannien, Canada, Mexico, Finnland, Schweden, Argentinien und den Vereinigten Arabischen Emiraten.

Über den Veranstalter

WAN-IFRA ist der Weltverband der Zeitungen und Nachrichtenmedien und vertritt mehr als 18.000 Publikationen, 15.000 Online-Sites und über 3.000 Unternehmen in mehr als 120 Ländern. WAN-IFRA unterstützt weltweit die Zeitungsbranche bei der Verteidigung und Förderung von Pressefreiheit, Qualitätsjournalismus und redaktioneller Integrität. WAN-IFRA bietet ihren Mitgliedern ein breites Spektrum an Fachveranstaltungen, Publikationen und Forschungsberichten. Der Verband ist außerdem eine weltweite Plattform von Ideen, Informationen und Erfahrungen. Als Joint Venture von WAN-IFRA und børding Holding GmbH (børding messe) ist die Publishing Exhibition GmbH & Co. KG für die Organisation und Messe-Entwicklung von IFRA und DCX verantwortlich.

Ihr Kontakt für Rückfragen:

Stefanie Hornung
Head of Communications & Media Co-operation
Publishing Exhibition GmbH & Co. KG
Rheinkaistraße 2
68159 Mannheim, Germany
Phone: +49 621 401 66-331
s.hornung@ifra-dcx.com

Manfred Werfel
Deputy CEO
WAN-IFRA
Rotfeder-Ring 11
60327 Frankfurt am Main, Germany
Phone +49 69 24 00 63-281
manfred.werfel@wan-ifra.org

 

------------------ IFRA DCX Press Release June 14th, 2018 --------------------------

 

IFRA World Publishing Expo
DCX Digital Content Expo

47th meeting of the global publishing community
9-11 October 2018, Messe Berlin

PRESS RELEASE

IFRA and DCX 2018, No. 4, Frankfurt am Main, 13 June 2018

DCX launches new “Content Services” exhibition area: Manage the flood of information automatically, safely and in conformity with the law

  • DCX Expo is expanding its offering: With the new “Content Services” area, the exhibition, in addition to media companies and news publishers, addresses also content marketing agencies, content management providers as well as decision-makers from the technology departments of companies in other industries
  • Partners are the heads of the leading XING groups on topics concerning content and information management as well as publishers, media & publishing, Dr. Ulrich Kampffmeyer, Nico Rehmann and Johannes F. Woll

The DCX Digital Content Expo is expanding its portfolio: For the first time the exhibition, that will take place from 9 to 11 October in Berlin, will include an area dedicated to “Content Services” that will also have its own stage. This term is used to describe solutions and services that companies can use to manage the growing flood of information in a way that is automated, safe and in conformity with the law.

Legislation such as the GDPR and other compliance regulations are at present among the greatest challenges facing businesses. There is an increasing urgency to safely manage electronic contents. It is not just publishing companies and news publishers that are concerned, but organisations operating in all branches of industry that produce, receive, evaluate, use, store and archive electronic information. 

A new exhibition area at the DCX Digital Content Expo brings together all products and services for managing the growing flood of information. In addition, in order to underpin the exhibitors' offerings for this sector, information on trends in content services will be presented in lectures presented on a special stage.

The exhibition organisers are pleased to announce that they have succeeded in securing high-profile experts as partners for the launch into this new area, in particular Dr. Ulrich Kampffmeyer of PROJECT CONSULT who has already developed the topic of information management for exhibitions such as “DMS Expo” and “IT & Business” as well as for industry associations. Nico Rehmann, Head of the XING Ambassador Group "Content Management" and Director of asioso GmbH, as well as Johannes F. Woll, responsible for the XING Ambassador Groups "Media & Publishing" and "Publishing and Media" and Director of Social Event GmbH, will broaden the programme by including topics for media makers, such as new business models, omni-channel, mobile, smart data or the interconnection of various software systems.

From content administration and Big Data to Artificial Intelligence

The Gartner research and advisory company sees new developments in the market for information management solutions: According to this company, content services serve as platforms for applications and components for the management of structured and unstructured information. Modern technologies such as Big Data, Blockchain, Analytics, Mobile, Cloud and Artficial Intelligence, are expanding existing approaches towards document, enterprise content and information management. This also includes traditional areas such as scanning, archiving, electronic files, workflow and records management.

Content services are at the same time service offerings for the preparation, publication and recording of digital content, independent of whether on public websites, intranets or E-Commerce platforms. This part of the content services industry offers support in the design, production and distribution of contents. But software and systems are also increasingly coming under the service heading. The suitable service offering for customer portals, processing invoices, signing, converting, publishing and storing builds the bridge between existing in-house solutions and cloud offerings as well as external, outsourced content services applications.

The new exhibition area is aimed especially at Managing Directors and CEOs, CIOs, IT managers, Organisation Managers, Records Managers, Auditors and persons working in legal departments as well as suppliers of solutions and systems who are seeking partners for a services-oriented concept for customer solutions.

DCX: A new home for content services

The visibility of content services, the offering for document management and enterprise content management suffered in the last years from the fact that there no longer existed any joint exhibition and congress event in the industry. DCX in Berlin now has the opportunity to build up a new information channel to users and suppliers. The exhibition offering for news and content technology is an ideal starting point for this”, is how Dr. Kampffmeyer of the PROJECT CONSULT corporate consulting company describes his reason for cooperating with DCX.

Vincent Peyrègne, CEO of WAN-IFRA, adds: “Managing the constantly growing volumes of information in an automatic, safe and lawful way is an important topic for publishing companies that are dealing increasingly with major volumes of data. This concerns topics such as compliance, storing of electronic media such as photos and videos or the modular design of contents for various channels. But also all other publishers and industrial companies will benefit from this expansion of the range of topics covered by our exhibition.”

More information and tickets at www.ifra-dcx.com.

Various content services are important for publishers: 

  • Solutions for compliance, information processing, knowledge management, rights management, storage of commercial documents
  • Solutions for information processing, such as automatic translation, abstracting, format processing for electronic media, modularising content for different channels, multi-channel information distribution
  • Solutions with partners and the public to provide contents, joint work on contents, review and peer review process platforms, discussion platforms

About DCX

The DCX Digital Content Expo is the global event for media operators, content strategists and their latest business areas. The event features digital trends for content production, distribution, management and monetisation – at its own conference and with a major line-up of exhibitors and start-ups. The Expo, held concurrently with IFRA World Publishing Expo, offers a combination of an international marketplace and a high-quality conference programme. Visitors from more than 40 countries have registered already, including media executives from Austria, Germany, Switzerland, USA, the United Kingdom, Canada, Mexico, Finland, Sweden, Argentina and the United Arab Emirates.

About the organisers

WAN-IFRA is the World Association of Newspapers and News Media. It represents more than 18,000 publications, 15,000 online sites as well as more than 3,000 news publishing companies in 120 countries. WAN-IFRA's mission is to defend and promote press freedom, quality journalism and editorial integrity, and help independent news publishing companies to succeed in their transformation process, increase their business, and perform their crucial role in open societies. WAN-IFRA offers its members a broad spectrum of specialised events, publications and research reports. It is also the worldwide platform for ideas, information and experience. As a joint venture of WAN-IFRA and børding Holding GmbH (børding messe), Publishing Exhibition GmbH & Co. KG is responsible for the organisation and the fair development of IFRA and DCX.

Contact for queries:

Stefanie Hornung
Head of Communications & Media Cooperations

Publishing Exhibition GmbH & Co. KG
Rheinkaistr. 2
68159 Mannheim, Germany
Phone: +49 621 40166-331
s.hornung@ifra-dcx.com

Manfred Werfel
Deputy CEO

WAN-IFRA
Rotfeder-Ring 11
60327 Frankfurt am Main, Germany
Phone +49-69-240063-281
manfred.werfel@wan-ifra.org

Kommentare

Die Referenten und Panel-Teilnehmer für die "Content Services Stage" der DCX "Digital Content Expo" am 10. Oktober 2018 in der Messe Berlin stehen jetzt fest. Die Session zu Themen von Enterprise Content Management und Content Services wird von Dr. Ulrich Kampffmeyer, PROJECT CONSULT, moderiert.

10:45-11:30 Keynote
ECM, EIM, Content Services, IIM – what‘s next?
Dr. Ulrich Kampffmeyer, PROJECT CONSULT, Hamburg

12:30 - 13:05 Presentation
Information Management - Time for a New, Intelligent Approach
Greg Milliken, M-Files, Tampere

13:10-13:45 Presentation
Your Way to the Cloud
Olaf Holst, Optimal Systems, Berlin

13:50-14:25 Presentation
Content Processes in the Era of Artificial Intelligence
Richard Reed, Theum, Stuttgart 

14:30-15:30 Panel
ECM, Content Services, IIM, Digital Workplace … and the future of Information Management
Host:

  • Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director, PROJECT CONSULT, Germany

Panelists:

  • Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, Optimal Systems, Germany
  • Drs. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President, Content, Insight & Legal, Gartner, Germany; Member of the Board of Directors, AIIM Association for Intelligent Information Management international, USA 
  • Greg Milliken, M-Files, Senior Vice President of Marketing, Finland/USA
  • Richard Reed, Theum, VP Research and Development, Germany/USA
  • Morad Rhlid, Managing Director, SER international, Germany

 

Der um 80% ermäßigte Eintrittspreis beträgt 29,00 € anstelle von 149,00 € Normalpreis. Zur Buchung geht es hier: http://bit.ly/DCXticket

Die Curriculi, Abstracts und Bullets der Vorträge und Panelisten folgen dann einzeln.

dsgvo_einverstaendnis_comment
Einverständniserklärung nach DSGVO

Der Veranstalter der DCXexpo & IFRAexpo hat einen weiteren Vortragsslot für eine Präsentation der EASY AG "spendiert". Dieser Vortrag wird als vierter vor der Podiumsdiskussion eingeschoben. Der Beginn der Podiumsdiskussion verschiebt sich hierdurch um 40 Minuten nach hinten.


10:45-11:30 Keynote
ECM, EIM, Content Services, IIM – what‘s next?
Dr. Ulrich Kampffmeyer, PROJECT CONSULT, Hamburg

12:30 - 13:05 Presentation
Information Management - Time for a New, Intelligent Approach
Greg Milliken, M-Files, Tampere

13:10-13:45 Presentation
Your Way to the Cloud
Olaf Holst, Optimal Systems, Berlin

13:50-14:25 Presentation
Content Processes in the Era of Artificial Intelligence
Richard Reed, Theum, Stuttgart 

14:30-15:05 Presentation
Mobilize and digitize your customers processes: e.g. Field Services
Dieter Weißhaar, EASY, Mülheim a.d.R.

15:10 - 16:05 Panel
ECM, Content Services, IIM, Digital Workplace … and the future of Information Management
Host:

  • Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director, PROJECT CONSULT, Germany

Panelists:

  • Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, Optimal Systems, Germany
  • Drs. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President, Content, Insight & Legal, Gartner, Germany; Member of the Board of Directors, AIIM Association for Intelligent Information Management international, USA 
  • Greg Milliken, M-Files, Senior Vice President of Marketing, Finland/USA
  • Richard Reed, Theum, VP Research and Development, Germany/USA
  • Morad Rhlid, Managing Director, SER international, Germany

 

Der um 80% ermäßigte Eintrittspreis beträgt 29,00 € anstelle von 149,00 € Normalpreis. Zur Buchung geht es hier: http://bit.ly/DCXticket

dsgvo_einverstaendnis_comment
Einverständniserklärung nach DSGVO

Nur noch wenige Wochen trennen uns vom Start der IFRAexpo/DCXexpo in Berlin!
Programm: https://www.dcx-expo.com/programm/vortragsprogramm/ 
Der um 80% ermäßigte Eintrittspreis beträgt 29,00 € anstelle von 149,00 € Normalpreis, nur hier: http://bit.ly/DCXticket

Referenten und Panelisten am 10. Oktober 2018

 

Ulrich Kampffmeyer PROJECT CONSULT10:45-11:30 Keynote 
ECM, EIM, Content Services, IIM – what‘s next?

Dr. Ulrich Kampffmeyer, Geschäftsführer | Managing Director, PROJECT CONSULT Unternehmensberatung GmbH, Hamburg, Germany, https://www.PROJECT-CONSULT.com, Ulrich.Kampffmeyer@PROJECT CONSULT.com
Moderation Content Services Stage @DCXexpo 2018
Profile "Dr. Ulrich Kampffmeyer is founder and president of PROJECT CONSULT Unternehmensberatung Dr. Ulrich Kampffmeyer GmbH, an independent management consultancy for information management. As a principal consultant he has supported a large number of users of all industries in Europe in strategy, compliance, planning, organization, implementation and migration of information systems. He is an internationally well-known keynote speaker, presenter, moderator and panellist on the subject of information management. German industry magazines elected him as one of 100 of the most important IT managers in Germany."

ECM, EIM, Content Services, IIM – whats next?
Abstract "Current discussions confuse the industry and endusers alike. For 20 years ECM Enterprise Content Management had been the message of the industry and analysts. Now rapid moving developments in ITC change the scene. Will Enterprise Information Management, Intelligent Information Management, Digital Workplace or Content Services the banner of the industry? A view on the state and history of DMS & ECM, current changes, and an overview about important trends changing the scene will be presented."
Agenda "(1) Introduction: ECM – State of the Art | (2) ECM is dead | (3) Intelligent Information Management, Information Governance, Content Services and other messages | (4) Trends changing the direction of Information Management"
Message "The presentation delivers an overview about the state of the discussions and enables the audience to value the current trends in information management."


 

Greg Milliken M-Files12:30 - 13:05 Presentation 
Information Management - Time for a New, Intelligent Approach

Greg Milliken, Senior Vice President of Marketing, M-Files Corporation, Tampere, Finland, www.m-files.com, greg.milliken@m-files.com
Profile: "Greg founded the US operations of M-Files and oversees worldwide marketing efforts at M-Files and has over 25 years of management experience in a variety of technology companies. Prior to M-Files, Greg served as CEO of Alibre, Inc., a 3D CAD/CAM software vendor. He also co-founded AccelGraphics, a Silicon Valley-based 3D graphics hardware provider that grew to IPO in three years. Greg holds a bachelor’s degree in mechanical engineering."

Information Management - Time for a New, Intelligent Approach
Abstract "A new approach is needed to address today's information management challenges and content chaos. Traditional enterprise content management (ECM) systems focused on a single, central system. In the future, it's more about allowing people to intelligently access information when they need it, how they need it, from any device, no matter where it's stored. AI helps to automate and simplify daily tasks and free people up to focus on what's most important."
Agenda "(1) Organizations are struggling to keep up with the Traditional approaches aren’t working - too many silos and too little user adoption | (2) Another "repository" isn’t the answer | (3) Information is "everywhere" -- and that's not necessarily a bad thing | (4) Unifying information by context and relevance - what is needed, when it's needed"
Message "How information is managed, i.e., organized, secured, processed, etc., impacts almost everything a business does. Managing information management intelligently is key to creating competitive advantage, this presentation will discuss what that means."


 

Olaf Holst Optimal Systems13:10-13:45 Presentation 
Your Way to the Cloud

Dr. Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, OPTIMAL SYSTEMS GmbH, Berlin, Germany, https://www.optimal-systems.de/en/, contact@optimal-systems.com
Profile "Dr. Olaf Holst became Chief Technology Evangelist in 2018. Previously, he was responsible for the expansion of the international sales network and business development in the industrial and service sectors. He holds a PhD in philosophy as well as a graduate degree in engineering and has in-depth expertise in sales, IT and company organization."

Your way to the cloud
Abstract: "How to build a strategy to migrate existing solutions from on premise scenarios to cloud or hybrid cloud scenarios. Experience how a modern Enterprise Information Management Framework will help you to achieve these goals while minimizing the risks. We will present you hints, obstacles and possibilities how on premise and cloud technologies are combined to achieve your “personalized” cloud concept."
Agenda "(1) How our current and future employees will affect our strategy | (2) Where our current IT Technology came from and what happened to the visions of the years | (3) Who to answer the question of future technology today without making serious failures"
Message "Find out where we all came from (technology and organization wise) and get some solid advice how to master the questions of the future, even if you don’t know them yet"


 

Richard Reed Theum13:50-14:25 Presentation Content Processes in the Era of Artificial Intelligence
Richard Reed
, VP Research and Development, Theum AG, Ostfildern (Stuttgart), Germany, www.Theum.com, rreed@theum.com
Profile "As a business entrepreneur and strategic consultant with more than 20 years of experience in the fields of document management, content management, knowledge management, and artificial intelligence, Mr Reed has been helping businesses on both sides of the Atlantic understand the nature of a successful knowledge strategy and develop solutions that accelerate knowledge access."
Content Processes in the Era of Artificial Intelligence
Abstract "The way the world manages and accesses knowledge is on the verge of fundamental change. AI is already being used to enable smarter search, but this is part of the old paradigm. The new era will be dramatically different than most people imagine, and the shift has already begun. Attend this presentation to get answers to these important questions."
Agenda " (1) How will knowledge be authored, managed, and accessed in the future? | (2) What issues do I need to consider to ensure technologies we select today don’t keep us trapped in the past? | (3) Which business processes should I view as offering the greatest potential with regard to taking advantage of what is to come? | (4) Can I believe all of this? (Yes. Live demonstrations of deployed production solutions will be presented.)
Message "This presentation represents a unique opportunity to develop an understanding of the impact AI will have on content processes and the strategic decisions that will need to be made to ensure business agility."


 

Dieter Weisshaar EASY Software14:30-15:05 Presentation 
Mobilize and digitize your customers processes: e.g. Field Services

Dieter Weißhaar, CEO, EASY SOFTWARE AG, Mülheim an der Ruhr, Germany, www.easy.de, dieter.weisshaar@easy.de
Profile "CEO at EASY SOFTWARE AG since June 2018 was previously the Chief Commercial Officer at B2X Care Solutions GmbH, one of the fastest growing private companies in Europe. Mr. Weisshaar has more than 20 years’ experience in the software and technology sector in the areas of sales, services and product innovation. Prior to joining easy AG, he was Senior Vice President of Emerging Products & Innovation globally at T-Systems a subsidiary of Deutsche Telekom and held executive and board positions at asg, Oracle Corporation, transtec, ThyssenKrupp and IBM. Dieter Weisshaar studied Economics with an emphasis on Marketing and IT at the University of Bochum. He is an active rower for many years."

Mobilize and digitize your customers processes: e.g. Field Services
Abstract "Companies need to mobilize and digitize their business processes in order to gain efficiency, speed and customer orientation. Existing infrastructures allow this transformation only sluggishly or with significant project risks. Using the example of after-sales processes in field service, we demonstrate an agile way for a successful transformation."
Agenda "(1) Mobilize and digitize business processes easily | (2) Agile procedures for the successful digitization of your company | (3) Strategies and use cases for mobile applications."
Message "Successful digitization is taking place step by step rather than a Big Bang. Customer experience is the driving force. Standard Technologies enable flexible facilitation of services to achieve agility in business"

 


15:10 - 16:05 Panel
ECM, Content Services, IIM, Digital Workplace … and the future of Information Management
Host:
Ulrich Kampffmeyer PROJECT CONSULTDr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director, PROJECT CONSULT, Germany
Statement "Acronyms and technical terms dominate the industry for information management. As end user, where to head for? I will not rest to wringle answers and clear statements from the participants of his panel."

Panelists:

Olaf Holst OS Optimal SystemsDr. Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, Optimal Systems, Germany
Statement "Though we have changed the acronyms for our business from DMS over ECM to Content service, we still have to answer the same question. How can we deliver helpful solutions for your organization that will last longer than 3-5 years and are accepted by the users?"

Hanns Köhler-Krüner GartnerDrs. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President, Content, Insight & Legal, Gartner, Munich (German Headquarters) Germany, www.Gartner.com, hanns.koehler-kruener@gartner.com; 
Member of the Board of Directors, AIIM Association for Intelligent Information Management international, USA, www.AIIM.org
Profile "Hanns Köhler-Krüner has more than 20 years of experience in the content and information management market as a product manager, sales manager, consultant, trainer and facilitator and analyst. He has worked for hardware and software vendors and supported them in their quest to get the information overload under control. For the last years he has been driving the change from ECM to Content Services with his team of Analysts."
Statement "Technology will NOT solve the underlying challenge of Information overload without some significant changes in how we see content and its value. New tech will add more information more complexity, but also more opportunities…. To FAIL."

Greg Milliken M-FilesGreg Milliken, M-Files, Senior Vice President of Marketing, Finland/USA
Statement "Information management, specifically the effectiveness with which an organization does it, is key to creating competitive advantage. How information is managed, i.e., organized, secured, processed, tracked, etc., impacts almost everything a business does."

 

Richard Reed Theum AGRichard Reed, Theum, VP Research and Development, Germany/USA
Statement "You'll need more of analytics, artificial intelligence and semantics to access the value of information - Today."

  •  
  •  

Morad Rhlid SER InternationalMorad Rhlid, Managing Director, SER Solutions International, Bonn, Germany, https://www.ser-solutions.com, morad.rhlid@sergroup.com
Profile "Morad Rhlid is the Managing Director of SER Solutions International. With a 20-year background in the content industry, Rhlid is a highly knowledgeable and experienced leader. Since 2014, he has been the head of all international activities of the SER Group and in 2015 joined the Management Board. In his capacities as a Board member, he propels SER’s international expansion as Europe’s largest independent vendor for ECM software. Morad Rhlid started his career at an international software vendor, where he held various positions, from consulting and presales to sales. Combining his passion for the worlds of both sales and technology, he persistently drives innovation within SER’s and its customers’ organizations. Throughout his career, he has constantly built on his international and intercultural expertise through his active involvement in international key accounts."
Statement "The digital workspace should be on the top of every leader’s agenda, as digital content and processes are crucial for the success of any business. Content service platform providers are shifting from the age of collecting content to the age of knowing content."

 

DCXexpo PRESS RELEASE (vorgesehen für den 19.9.2018)

IFRA und DCX 2018, Nr. 7, Frankfurt am Main, 17. September 2018


Content Services

DCX präsentiert internationales Programm zu Trends im Informationsmanagement

  • Experten für Informationsmanagement zeigen auf der DCX Digital Content Expo in einem neuen Schwerpunkt am zweiten Messetag, wie intelligente Verwaltung von Inhalten zum Erfolgsfaktor für Unternehmen wird

In vielen Unternehmen herrscht aktuell Informationschaos: Viele Inhalte werden an unterschiedlichen Stellen produziert, gespeichert und verbreitet. Die DCX Digital Content Expo bündelt mit dem neuen Schwerpunkt „Content Services“ technische Trends und Diskussionen zu dem Thema. Denn erfolgsrelevant sind diese Entwicklungen insbesondere für Unternehmen, deren Geschäft auf hochwertigem Content basiert.

Aktuell befindet sich das Informationsmanagement in einer Übergangsphase. „Seit 20 Jahren ist ECM Enterprise Content Management die Botschaft von Industrie und Analysten. Die rasanten Entwicklungen in der ITK verändern nun das Bild. Wird Enterprise Information Management, Intelligent Information Management, Digital Workplace oder Content Services das Banner der Branche sein?“, fragt Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director der PROJECT CONSULT Unternehmensberatung GmbH, in der Ankündigung seines Keynote-Vortrags auf der neuen DCX-Bühne „Content Services and Content Marketing Stage“. Als Mitinitiator des neuen Messebereichs gibt er am Mittwoch, 10. Oktober 2018, zum Start in den Programm-Schwerpunkt einen Überblick über Geschichte, aktuellen Zustand und wichtige Veränderungen in der Szene. Zudem ist es ihm gelungen, internationale Koryphäen für das Thema auf die Messe für digitalen Content nach Berlin zu holen.

Zeit für neue, intelligente Ansätze

Greg Milliken, Senior Vice President of Marketing von M-Files, greift als zweiter Redner den roten Faden auf, den Kampffmeyer für das Programm gelegt hat: Herkömmliche Enterprise Content Management (ECM)-Systeme, die sich auf ein einziges, zentrales System konzentrierten, seien nicht mehr zeitgemäß. In Zukunft gehe es darum, dass Menschen von jedem Gerät aus auf Informationen zugreifen könnten – und zwar dann, wenn sie diese benötigen, wie sie sie benötigen und egal wo sie gespeichert sind. „Künstliche Intelligenz hilft, die täglichen Aufgaben zu automatisieren und zu vereinfachen und gibt den Mitarbeitern die Möglichkeit, sich auf das Wesentliche zu konzentrieren“, so Milliken. In seinem Talk erklärt er, wie intelligentes Informationsmanagement zum Wettbewerbsvorteil wird.

Auch Richard Reed, VP Research and Development von der Theum AG, konzentriert sich als Speaker auf die Möglichkeiten und Funktionsweisen von KI in diesem Themenfeld und wie dies die Agilität des Business erhöhen kann. Ein weiterer Podiumsgast ist Dr. Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, Optimal Systems. Er skizziert Strategien zur Migration bestehender Lösungen von On-Premise- in Cloud- oder Hybrid-Cloud-Szenarien. Wie Unternehmen die Kundenprozesse in diesem Zusammenhang digitalisieren können, ist das Thema von Dieter Weißhaar, CEO der Easy Software AG. Am Beispiel von After-Sales-Prozessen im Außendienst zeigt er agile Wege für eine erfolgreiche Transformation auf.                 

Die Zukunft des Informationsmanagements bietet Gesprächsstoff

Zum Abschluss des Programms am zweiten Messetag sind Technikentscheider aus Verlagen und weiteren Unternehmen, für die Content ein zentraler Erfolgsfaktor ist, zu einer Podiumsdiskussion eingeladen: Akronyme und Fachbegriffe dominieren die Branche für das Informationsmanagement. An welchen Trends sollte man sich orientieren? Dr. Kampffmeyer nagelt die Teilnehmer seines Panels auf klare Aussagen fest. Morad Rhlid, Managing Director von SER Solutions International, und Dr. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President Content Insight & Legal der Gartner Deutschland GmbH, diskutieren mit einigen der Referenten.

„Wir möchten mit dem neuen Schwerpunkt deutlich machen, wie sich das Thema unter dem Begriff ‚Content Services‘ weiter entwickelt“, sagt Dr. Ulrich Kampffmeyer. „Wir brauchen einen Brückenschlag zwischen eher traditionellem ECM zu einem Content-Services-Gedanken, der nicht bei der reinen Verwaltung von Content aufhört. Digitalisierung und Automatisierung, die kreative Produktion und Verbreitung in Richtung Content Marketing, die Zusammenführung aller in den Unternehmen beteiligten Personen – nicht mehr und nicht weniger steht hier zur Diskussion“, sagt Dr. Ulrich Kampffmeyer.

 

Weitere Informationen und Tickets sind unter www.ifra-dcx.com erhältlich.

Über IFRA und DCX

Die IFRA World Publishing Expo bietet die Möglichkeit, alle Facetten der Zeitungsproduktion auszuloten: Von der technischen Herstellung von Inhalten, über die Produktion bis zur Distribution. Verleger erhalten die Gelegenheit, sich aus erster Hand über internationale Entwicklungen und Neuigkeiten zu informieren. Die DCX Digital Content Expo widmet sich der digitalen Seite des Publishing: Von der Content-Strategie über die Produktion bis zur Monetarisierung ermöglicht sie einen Überblick über die am Markt verfügbaren Lösungen. Die Kombination aus internationalem Marktplatz und Kongressprogramm machen IFRA und DCX für Verlage und Publisher zu einem Treffpunkt, den man nicht verpassen darf.

Über den Veranstalter

WAN-IFRA ist der Weltverband der Zeitungen und Nachrichtenmedien und vertritt mehr als 18.000 Publikationen, 15.000 Online-Sites und über 3.000 Unternehmen in mehr als 120 Ländern. WAN-IFRA unterstützt weltweit die Zeitungsbranche bei der Verteidigung und Förderung von Pressefreiheit, Qualitätsjournalismus und redaktioneller Integrität. WAN-IFRA bietet ihren Mitgliedern ein breites Spektrum an Fachveranstaltungen, Publikationen und Forschungsberichten. Der Verband ist außerdem eine weltweite Plattform von Ideen, Informationen und Erfahrungen. Als Joint Venture von WAN-IFRA und børding Holding GmbH (børding messe) ist die Publishing Exhibition GmbH & Co. KG für die Organisation und Messe-Entwicklung von IFRA und DCX verantwortlich.

Ihr Kontakt für Rückfragen:

Stefanie Hornung
Head of Communications & Media Co-operation
Publishing Exhibition GmbH & Co. KG
Rheinkaistraße 2
68159 Mannheim, Germany
Phone: +49 621 401 66-331
s.hornung@ifra-dcx.com

Manfred Werfel
Deputy CEO
WAN-IFRA
Rotfeder-Ring 11
60327 Frankfurt am Main, Germany
Phone +49 69 24 00 63-281
manfred.werfel@wan-ifra.org

 

DCXexpo PRESS RELEASE Oct. 19, 2018

IFRA and DCX 2018, No. 7, Frankfurt am Main, 19 September 2018
For immediate release
 

Content Services

DCX presents international trends in information management

  • On the second exhibition day of the DCX Digital Content Expo, information management experts will show in a new focal area how intelligent content management can be the key to success for companies.
     

Many companies are in the grip of “information chaos”: Much content is produced, stored and distributed at different locations. With the new “Content Services” focal area, DCX Digital Content Expo bundles technical trends and discussions on this topic, as these developments are highly relevant to the success especially of companies that base their business on high-quality content.
 

Information management is at present undergoing a transformation. “Since 20 years Enterprise Content Management (ECM) has been the message of industry and analysts. The rapid innovations in IT and communication technology are now changing the scene. Will Enterprise Information Management, Intelligent Information Management, Digital Workplace or Content Services be the banner of the industry?”, asks Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director of PROJECT CONSULT Unternehmensberatung GmbH, in the announcement of his keynote lecture that he will give on the new DCX Content Services and Content Marketing stage. On Wednesday, 10 October 2018, as co-initiator of the new exhibition area, he will launch the programme focus topic with an overview of the history, current status and important changes in this sector. In addition, he has succeeded in bringing international luminaries in this field to the exhibition for digital content in Berlin.

 

Time for new, intelligent approaches

Greg Milliken, Senior Vice President of Marketing at M-Files, in his lecture will further develop this topic introduced as a common thread running through the programme by Kampffmeyer: Conventional Enterprise Content Management systems that concentrate on a single, central system are outmoded. The future will belong to technology permitting users to access information from any device – when they need it, how they need it, no matter where the information is stored. “Artificial Intelligence helps to automate and simplify daily tasks, giving users the possibility to concentrate on what is really important”, says Milliken. In his presentation he will show how intelligent information management can provide a competitive edge.

In his lecture, Richard Reed, VP Research and Development of Theum AG, will focus on the possibilities and operating methods of AI in this area and explain how it can be used to enhance business agility. Another guest on the stage will be Dr. Olaf Holst, Chief Technology Evangelist at Optimal Systems. He will describe strategies for migrating existing solutions from on-premise to cloud or hybrid cloud scenarios. “How businesses can digitise customer processes” is the chosen topic of Dieter Weißhaar, CEO of Easy Software AG. Taking the example of after-sales processes “in the field”, he will show agile ways to achieve a successful transformation.                

 

The future of information management offers much material for discussion

To conclude the programme of the second exhibition day, decision-makers from the technology departments of publishing houses as well as other companies for which content is a central success factor are invited to participate in a podium discussion: acronyms and technical terms dominate the industry in relation to information management. Which trends are the ones to watch? Dr. Kampffmeyer will nail down the panellists to clear statements. Morad Rhlid, Managing Director of SER Solutions International, and Dr. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President Content Insight & Legal of Gartner Deutschland GmbH, will discuss with the previous lecturers.

 

“With the new focus we wish to highlight how the topic is developing further under the term 'Content Services'”, says Dr. Ulrich Kampffmeyer. “We need to build a bridge between more traditional ECM and the concept of content services that do not stop at simple content administration. Digitisation and automation, steering creative production and distribution towards content marketing, the bringing together of all persons involved in the companies, will be topics for discussion – no more and no less”, says Dr. Ulrich Kampffmeyer.

 

More information and tickets at www.dcx-expo.com.

 

About DCX

The DCX Digital Content Expo is the global event for media operators, content strategists and their latest business areas. The event features digital trends for content production, distribution, management and monetisation – at its own conference and with a major line-up of exhibitors and start-ups. The Expo, held concurrently with IFRA World Publishing Expo, offers a combination of an international marketplace and a high-quality conference programme. Visitors from more than 40 countries have registered already, including media executives from Austria, Germany, Switzerland, USA, the United Kingdom, Canada, Mexico, Finland, Sweden, Argentina and the United Arab Emirates.

 

About the organisers

WAN-IFRA is the World Association of Newspapers and News Media. It represents more than 18,000 publications, 15,000 online sites as well as more than 3,000 news publishing companies in 120 countries. WAN-IFRA's mission is to defend and promote press freedom, quality journalism and editorial integrity, and help independent news publishing companies to succeed in their transformation process, increase their business, and perform their crucial role in open societies. WAN-IFRA offers its members a broad spectrum of specialised events, publications and research reports. It is also the worldwide platform for ideas, information and experience. As a joint venture of WAN-IFRA and børding Holding GmbH (børding messe), Publishing Exhibition GmbH & Co. KG is responsible for the organisation and the fair development of IFRA and DCX.

Contact for queries:

Stefanie Hornung
Head of Communications & Media Cooperations
Publishing Exhibition GmbH & Co. KG
Rheinkaistr. 2
68159 Mannheim, Germany
Phone: +49 621 40166-331
s.hornung@ifra-dcx.com

Manfred Werfel
Deputy CEO
WAN-IFRA
Rotfeder-Ring 11
60327 Frankfurt am Main, Germany
Phone +49-69-240063-281
manfred.werfel@wan-ifra.org

dsgvo_einverstaendnis_comment
Einverständniserklärung nach DSGVO

Now it's all available - slides, videos, and multimedia presentations of the first Content Services Stage event at IFRAexpo & DCXexpo in Berlin. The documentation covers the second day of the Content Services Stage, which focussed on Content Services, especially on CSP Content Services platforms, as defined by the former ECM (Enterprise Content Management) and current IIM (Intelligent Information Management) industry. Many thanks to Míša Adámková and Ladislaus Scholtes from Slideslive for the multimedia presentations, Richard Reed and Paul Caspers for the Theum publication, Alena Kluge and Alexander Petsch from DCX/IFRA/Boerding for enabling and sponsoring the first Content Services Stage, and all the speakers and panelists who joined on October 10th, 2018.

DCXexpo IFRAexpo Content Services Stage Berlin 2018 https://project-consult.theum.com/uim/index.htm?t=Veranstaltungen,DCXexpo-Content-Services-Stage-2018

  • Agenda Content Services Stage, Oct. 10th, 2018
    Theum, Slides
     
  • ECM, EIM, Content Services, IIM – what‘s next?       
    Dr. Ulrich Kampffmeyer, PROJECT CONSULT, Hamburg
    SlidesLive, Theum, Slides
     
  • Information Management - Time for a New, Intelligent Approach
    Greg Milliken, M-Files, Tampere/Austin
    SlidesLive, Theum, Slides
     
  • Your Way to the Cloud
    Olaf Holst, Optimal Systems, Berlin
    SlidesLive, Theum, Slides
     
  • Content Processes in the Era of Artificial Intelligence
    Richard Reed, Theum, Stuttgart 
    SlidesLive, Theum, Slides
     
  • Mobilize and digitize your customers processes: e.g. Field Services
    Dieter Weißhaar, EASY, Mülheim a.d.R.
    SlidesLive, Theum, Slides
  • ECM, Content Services, IIM, Digital Workplace … and the future of Information Management
    Host: Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director, PROJECT CONSULT, Germany
    SlidesLive, Theum, Slides
    Panelists: Olaf Holst, Chief Technology Evangelist, Optimal Systems, Germany;
    Drs. Hanns Köhler-Krüner, Managing Vice President, Content, Insight & Legal, Gartner, Germany; 
    Greg Milliken, M-Files, Senior Vice President of Marketing, Finland/USA;
    Richard Reed, Theum, VP Research and Development, Germany/USA;
    Morad Rhlid, Managing Director, SER international, Germany
  • Content Services Stage Interview  
    Dr. Ulrich Kampffmeyer, Managing Director, PROJECT CONSULT, Germany 
    SlidesLive  

 

Videos will be made available on Youtube and slides on Slideshare soon.

This years DCXexpo & IFRAexpo counted nearly 6000 visits from exhibitors and visitors. This year more people where interested in the DCX part of the event than last years. DCXexpo and IFRAexpo are moving into the digital arena, as the awards given at the evening event showed as well.
The Content Services Stage plans to return at next years IFRAexpo/DCXexpo, again in Berlin. We are working on a concept to invite more vendors from the content services (ECM, workplace 4.0, EIM, IIM ...), content generation & distribution, and content marketing space. Exhibitors will have the optional possibility to present on the Content Services Stage, join a panel or run a video interview. XING and its XING Ambassador communities with focus on content management, New Work, media and others will be organising the Content Services Stage and possibly a lounge area with exhibits. We hope to be able to involve as well associations like AIIM, ARMA, BITKOM, VOI, Doxnet, DGI and others.

So stay tuned!

DCX Content Services StageDCX Content Services Stage

DCX Content Services Stage DCX Content Services Stage

DCX Content Services StageDCX Content Services Stage

DCX Content Services StageDCX Content Services Stage

DCX Content Services Stage

 

 

 

dsgvo_einverstaendnis_comment
Einverständniserklärung nach DSGVO

Neuen Kommentar schreiben

*
Ich stimme zu, dass die von mir eingegebenen Daten einschließlich der personenbezogenen Daten an PROJECT CONSULT übermittelt und dort zur Prüfung der Freischaltung meines Kommentars verwendet werden. Bei Veröffentlichung meines Kommentars wird mein Name, jedoch nicht meine E-Mail und meine Webseite, angezeigt. Die Anzeige des Namens ist notwendig, um eine individuelle persönliche Kommunikation zu meinem Beitrag zu ermöglichen. Anonyme oder mit falschen Angaben eingereichte Kommentare werden nicht veröffentlicht. Zu Nutzung, Speicherung und Löschung meiner Daten habe die Datenschutzerklärung zur Kenntnis genommen.